کامل ساختمان مناطق محروم تخریب ساختمان

کامل: ساختمان مناطق محروم تخریب ساختمان چهارمصدوم اعطای تسهیلات مناطق محروم مقاوم سازی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مردم باید از همه تصمیمات دولت، آگاه باشند / صادقی

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: همه تصمیم‌گیری‌ها به جز موارد نظامی و امنیتی باید به اطلاع عموم مردم برسد.

مردم باید از همه تصمیمات دولت، آگاه باشند / صادقی

صادقی: مردم باید از همه تصمیمات دولت، آگاه باشند

عبارات مهم : قانون

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: همه تصمیم گیری ها به جز موارد نظامی و امنیتی باید به اطلاع عموم مردم برسد.

به گزارش ایسنا، محمود صادقی در همایش «قانون گرایی و حقوق شهروندی» با بیان اینکه جهت تحقق حقوق شهروندی باید مسیر بلندمدتی را آینده نگری کنیم، اظهار کرد: هم در پیشینه باستانی (منشور کوروش) و هم در پیشینه دینی مان (قرآن کریم) توجهات خوبی به حقوق شهروندی شده است است ولی اگر انتظار داشته باشیم که در مدت وقت کوتاه به اهداف بلند برسیم، دچار دلسردی می شویم؛ درواقع شهروند کسی است که عضو جامعه ای به نام شهر باشد و البته «شهر» لزوما به معنای مصطلح امروزی نیست، با این وجود هر فرد در برابر دولت از حق و حقوقی برخوردار است.

مردم باید از همه تصمیمات دولت، آگاه باشند / صادقی

وی ادامه داد: اینگونه نیست که دولت و حاکمیت به صورت یک سویه حکمرانی بکند و مردم مجبور به تبعیت باشند. بلکه باید رابطه دو سویه وجود داشته باشد و آحاد مردم از حقوقی از جمله حق گزینش در برابر حکومت برخوردار باشند. حکومت نیز در برابر مردم تکالیفی دارد و امام علی (ع) حق بین حاکمیت و مردم را به صورت بزرگراه دو طرفه می داند.

صادقی افزود: از بعد تاریخی در دوره معاصر، نهضت مشروطیت، نهضت حقوق شهروندی بوده است و بر اساس نام مشروطیت، قدرت حکومت و شاه باید مشروط و محدود به قانون باشد؛ در واقع باید حقوق مردم و دولت مشخص باشد و تکالیف هر دو طرف در چارچوب آن تعیین شده است باشد. بر همین مبنا، نخستین قانون اساسی کشور در نهضت مشروطه تدوین و در این قانون جهت نخستین بار ساختار حاکمیت تعریف شد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: همه تصمیم‌گیری‌ها به جز موارد نظامی و امنیتی باید به اطلاع عموم مردم برسد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، فصل جدیدی از توجه به حقوق شهروندی و رابطه بین مردم و حاکمیت مطرح شد، تصریح کرد: قانون اساسی فعلی، جامعه را یک جامعه پویا و در حال حرکت به تصویر کشیده است و جهت دسترسی به جامعه ایده آل، باید مسیر تکامل طی شود. به همین جهت و با توجه به اینکه نشانه از حکومت، رشد دادن انسان و حرکت به سوی نظام الهی هست، می توان اذعان کرد که بروز و شکوفایی استعدادها در گرو همکاری فعال و گسترده همه عنصرهای جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ای که دیرینه ای استبدادی دارد، جهت گسستن از این دیرینه نیازمند تلاش و حرکت مستمر است ولی متاسفانه هر کدام از ما چه در جوامع کوچک خانوادگی و چه در جوامع بزرگ تر، زمینه تبدیل شدن به یک دیکتاتور را داریم. یکی از اصولی که در قانون اساسی آینده نگری و مقدمات آن فراهم شد، اصل شوراها بود و از آنجایی که خمیرمایه شوراها، دموکراسی هست، اعضای شورا هرگز نباید از این خمیرمایه غافل شوند. شکل گیری چنین غفلت هایی نیز جز با تلاش و پرداختن هزینه برطرف نمی شود.

صادقی با بیان اینکه تحقق حقوق شهروندی مستلزم حضور تشکل ها و سمن ها هست، خاطرنشان کرد: زنجان از استان های سیاسی کشور به شمار می رود و عالمان و مردم اندیشمند زیادی در حوزه های متفاوت اجتماعی و علمی پرورش داده هست. در چنین شرایطی، تشکل ها کمک شایانی به تحقق حقوق شهروندی می کنند. همچنین یکی از نشانه های تحقق این حقوق، امکان تشکل یابی بر اساس سلیقه هست؛ آیا که مردم می توانند با مشارکت، در گزینش آینده خود سهیم باشند؛ به عبارتی یکی از شاخصه های حکمرانی خوب، همکاری آحاد مردم است و نه تنها اکثریت باید در اداره جامعه همکاری کنند، بلکه اقلیت نیز نباید نادیده گرفته شود.

مردم باید از همه تصمیمات دولت، آگاه باشند / صادقی

نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جوانانی که شروع به زندگی اجتماعی می کنند، باید از پشتیبانی حقوقی برخوردار شوند و احساس امنیت کنند، یادآور شد: تحقق چنین روندی در امیدآفرینی و چاره جویی جهت حل پرسشها کمک کننده هست. اوایل انقلاب اکثر مسئولان، جوان بودند و متاسفانه یک انتقاد بزرگ که در خصوص دولت فعلی وجود دارد، پیرسالاری هست. با توجه به اینکه در عصر تحول سریع و انفجار اطلاعات قرار داریم، نیازمند افراد به روزتری هستیم و پیرسالاری بسیار آسیب رسان هست. در حالی که جوانان می توانند سیستم اداره کشور را به روز کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه جوانان باید در عرصه های متفاوت فعالیت کنند تا در مسیر پیشرفت قرار گیریم، افزود: یکی از نشانه های جامعه ای که مردم از حقوق شهروندی برخوردارند، دسترسی به اطلاعات هست؛ در واقع مردم باید بدانند که دولت چه تصمیمی می گیرد و چه قوانینی تصویب می کند. همچنین بخشنامه ها و تصمیماتی که گرفته می شود باید در اختیار مردم قرار گیرد. یکی از آسیب های تحریم، بسته شدن فضای اطلاعاتی و محدود شدن دسترسی به اطلاعات به خاطر شکل گیری شرایط امنیتی هست. در این میان متاسفانه عده ای از رانت اطلاعاتی استفاده می کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: همه تصمیم‌گیری‌ها به جز موارد نظامی و امنیتی باید به اطلاع عموم مردم برسد.

صادقی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا شفافیت و روند دسترسی به اطلاعات محقق شود، گفت: پرسش گری و پاسخ گویی نیز از مصادیق حقوق شهروندی هست. حکومت باید در برابر مردم پاسخ گو و همه جوانب حکومت باید قابل پرسش گری باشد؛ در واقع سئوال کردن نباید به تهمت زدن تعبیر شود، بلکه پرسش گر باید به جواب خود برسد تا اعتماد ایجاد شود. متاسفانه بعضی از حکمرانان جهت مردم حق پرسش قائل نیستند، در حالی که دولت باید در قبال مردم تعهدات روشن ایجاد کند و در قبال آن پاسخ گو باشد.

نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم حق دارند در خصوص برنامه هایی که هر دولت در شروع به قدرت رسیدن، مطرح کرده هست، پرسش گر باشند، افزود: اگر این پرسش گری ها مطرح شود، سوءظن ها بسیار کمتر و مردم امیدوارتر می شوند. همچنین پرسش گری باعث تقویت رابطه مردم با حاکمیت می شود و زمینه ای جهت نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی باقی نمی گذارد، از این رو باید در برابر حقی که بر گردن ما هست، در مسیر برطرف همه پرسشها و محدودیت ها حرکت کنیم.

مردم باید از همه تصمیمات دولت، آگاه باشند / صادقی

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های خاص دیپلماسی، صلح هست، تصریح کرد: توافق برجام یکی از موفقیت های دولت جهت خروج از بن بست و وقت تعامل جهانی جهت کشور ایجاد شده است بود، ولی متاسفانه سنگ اندازی ها مانع از بهره گیری از این وقت شد. آنچه مسلم هست، کشور مشمول بر سلیقه های متعدد است که باید به رسمیت آشنا شود و در عین حال باید وحدت در عین کثرت در جامعه ایجاد شود.

صادقی با اشاره به اینکه وحدت در گرو شناختن سلایق متفاوت هست، خاطرنشان کرد: این امر در گرو همکاری مردمی است و اگر مردم در سیاست، اقتصاد و سایر حوزه ها همکاری داشته باشند، امنیت پایدار را خواهیم داشت و بزرگ ترین پرسشها کشور حل خواهد شد.

واژه های کلیدی: قانون | همکاری | قانون اساسی | حقوق شهروندی | انقلاب اسلامی | مجلس شورای اسلامی | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه